Tuesday, March 15, 2011

pening lagi biol,..

alamak,..entry nye x bleh blah,...
nie bukan kes nak marah-marah 
atau,...kes bengang

nie kes kesedih-an ngan laptop sndrian berhad nie
yup arr,..mne x cedeynye
skrinnye rosak d kala duit ~menimbun~ lam bank tue
(wit ptptn arr pe agi)

aigoo,...nak d jdikan kisah ahad baru-baru nie,..
when i juz wake up from sleeping
saye terperasan sesuatu terjadi pde laptop ku,..
skrinnye bergegar-gegar
n muncul satu lagi garisan 
~hijau merah~
(b4 nie dh ade grisan tue tp x ketara sangt)

pikir-punye pikir ape ptot aku buat,...
terase bingung gak,..
tetibe,..TING,..!!
dpt idea,..

try tnye pak cik google lorh,..
punca skrin lcd lptop rosk,..
pak cik google jwb
"terhempas sesuatu @ kabel mono skrin y rosak"

seingat ak,..sepnjang hayat aku guna laptop nie
xpenah plop jatuh @ terhempas
coz aku nie sedar diri,..kalo laptop nie rosak
spe agi nk belikan y baru,..huhuhu

then melalui pak cik google jgak,..
~aku ter-mengetahui bahawasa nye warranty aku ade lgi~
coz akak aku belikan extended warranty tuk 3 taun berikutnye,...
lega,..alhamdulillah
pak cik google gtau,..kalo kite punye warranty ade lgi
bleh anta service d centre laptop kite tue sndri
d mne-mne aje,...secara PERCUMA oke :)

jadi aku pown "berkomunikasi" lah,..
ngan rumet ku,...~ani~
tanye beliau d mne acer centre y terdekat,..
die mnjwab,..d TS
*times square
mak aii,...agk jauh tue,...tp kalo KTM dri serdang nie cept
cepat arr smpai ts,...coz kalo dri KL SENTRAL
hanya perlu mengambil masa selama 1o minit jerp nk smpai ts tue,...

bile yup ak x bz,..huhuhu
~pening lagi biol aku memikirkannye~
alamatnye,..ujung mggu arr :(

saba yup wahai atie,...idop nie penuh ngan dugaan
tuk uji tahap kesabaran kite,..

cukup smpai cnie dulu 
~tuan punye blog~ membebel
c u next entry 
:)

2 comments:

  1. lappy rosak?? heehe..p anta klinik cepat k..hehe..xpown angkat yang bwu twos..alalalal~

    ReplyDelete
  2. hahaahahah,..haah bleh angkkt y bwu jnji ko support bleh,.??

    ReplyDelete